ALLAH (cc)'IN EN GÃœZEL Ä°SÄ°MLERÄ° (ESMA-ÃœL HÃœSNA)
er - REŞİD

Bütün alemleri dosdoÄŸru bir nizam ve hikmetle akıbetine ulaÅŸtıran.

     ANASAYFA    |   Ben Kimim?      De ki: "Rabbim! Bağışla, merhamet et. Çünkü sen merhamet edenlerin en hayırlısısın!" - Mü'minûn, 23/118

Action Script 3 Fare Olayları (Mouse Olayları)

Action Script 3 Fare Olayları (Mouse Olayları)
 + Yazıyı Büyüt    - Yazıyı Küçült           

Selamun Aleyküm, merhaba bu dersimde flash programında AS 3.0 ile fare olaylarını anlatacağım.

Öncelikle mouse olaylarını tanımlayalım sonra da nasıl kullanacağımızı anlatayım.

MouseEvent.CLICK -> Farenin tıklanması olayıdır.

MouseEvent.DOUBLE_CLICK –> Farenin çift tıklanması olayıdır..

MouseEvent.MOUSE_DOWN ->Farenin tıklandığındaki yani tuÅŸun basılı tutulduÄŸu zamanki olaydır.

MouseEvent.MOUSE_UP –> Farenin tuÅŸunun basıldıktan sonraki bırakıldığı andaki olaydır.

MouseEvent.MOUSE_MOVE –> Fare herhangi bir nesnenin üzerinde olduÄŸu sürece iÅŸlem yapılacak olan olaydır.

MouseEvent.MOUSE_OVER –> Fare herhangi bir nesne üzerine gelince çalışacak olaydır.

MouseEvent.MOUSE_OUT –> Fare nesne üzerinden çekilince yani nesne üzerinden çıkınca çalışacak olan olaydır.

MouseEvent.MOUSE_WHEEL -> Nesne üstündeyken farenin tekerleÄŸi oynatılınca çalışacak olan olaydır.

Gelelim bu olayları kullanmaya:   Kaynak: www.mustafakarsli.com

Ä°lk olarak bir adet daire çizdim ve film klibi ÅŸeklinde sembole dönüÅŸtürüp örnek adını top yaptım.

1       import flash.events.MouseEvent;
2       function
ustunde(Event:MouseEvent):void
3       {
4              trace("
Fare topun üstünde");
5       }
6      
top.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER,ustunde);

Yukarıdaki örnek kod fare, top nesnesinin üzerine gelince çıktı penceresinde "Fare topun üstünde" yazıyor. Satırları açıklayacak olursak:

Yukarıdaki örnekte kırmızı ile yazılan kısımları kendimiz veriyoruz herhangi bir ifade yazılabilir. DiÄŸer kısımlar ise standart kullanımdır.

1.satırda: Fare olayı sınıfı kütüphaneden animasyonumuza aktarılıyor. Kodların çalışması için yazmalıyız.

2.satırda: ustunde adında fonksiyon tanımlıyoruz. Fonksiyonumuza deÄŸer olarak fare olayı gönderilecek (Event:MouseEvent). 3 ile 5.satırdaki parantezler fonksiyonun baÅŸlangıç ve bitiÅŸini belirtiyor.

4.satırda: Çıktı ekranına mesaj verdiriyoruz. Bu satırda fonksiyon içinde yapılacak iÅŸlemleri yazıyoruz.

6.satırda: topa olay ekliyoruz. Farenin üzerine gelmesi olayını ekliyoruz yani fare topun üstüne gelince ustunde fonksiyonunu çalıştıracak.

Burada mantık nesneye 6.satırdaki gibi fare olayı ekleyip tanımladığımız bir fonksiyonu çağırıp çalıştırmak. Bu ÅŸekilde farenin diÄŸer olaylarını da kullanabiliriz. AÅŸağıda birkaç olayla ilgili örnek kod ve swf mevcut inceleyebilirsiniz.

Yukarıdakine ek olarak: mesajları trace ile çıktı penceresinde deÄŸilde sonucyaz adında bir dinamik metinde yazdıralım: Bunun için dinamik metin ekleyelim ve örnek adını sonucyaz yapalım. Sonra aÅŸağıdaki kodları yazalım:

import flash.events.MouseEvent;

function ustunde(Event:MouseEvent):void
{
 sonucyaz.text="Fare Topun Üstünde";
}
top.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER,ustunde);

function disinda(Event:MouseEvent):void
{
 sonucyaz.text="Fare Topun Dışında";
}
top.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT,disinda);

function tikla(Event:MouseEvent):void
{
 sonucyaz.text="Topa Tıklandı";
}
top.addEventListener(MouseEvent.CLICK,tikla);


DERSÄ°N KAYDI:

Yeni derslerde görüÅŸmek üzere saÄŸlıcakla kalınız...

Mustafa KARSLI    Kaynak: www.mustafakarsli.com

( 15815 ) kez okundu     -     16.04.2015    Tweetle     
Action Script 3 Fare Olayları, Mouse Olayları, actionscript, actionscript 3, mouse event, click, mouse_over, mouse_down, mouse_out, flash cs 5, flash fare olayları, mustafa karslı, dersin kaydı
Ziyaretçi Yorumları
( 3 ) Yorum
Tümünü Göster
serdar - istanbul - 08.05.2018 12.26
     cok guzel olmuÅŸ

bugsbanny - kocaeli - 17.04.2018 15.59
     abi tam istediÄŸim gibi abi

fatih - ordu - 13.05.2015 13.05
     soÄŸolun azda olsa yardımcı oldu

Yorum Ekle
Güvenliğiniz için iP adresiniz kaydedilmektedir. Herhangi bir Hukuki Dava ile karşılaşmamak için hakaret içeren sözler ve argo kelimeler kullanmayınız.
Ä°sim
:
Yorum
:
En fazla 400 karakter
Åžehir
:
E-Posta
:
E-Posta adresi Yayınlanmaz
(Güvenliğiniz için ip adresiniz (3.128.198.21) kaydedilecektir)
  Yeni Dersleri Takip etmek istiyorum. Adresime E-Posta Gelmesini Onaylıyorum.
BENZER YAZILAR
Android
Arduino
Bilgisayar Ağları
biliMKurdu
BiliÅŸim Teknolojileri
C Sharp
Çalışmalar
Donanım
Evde Deney
Fireworks
Flash - Action Script 3
Gezdik ve Gördük
HTML
JavaScript
KiÅŸisel GeliÅŸim
Okul Öncesi Etkinlik
PHP
Projeler
Raspberry Pi
Scratch
Silverlight
Şanlı Tarihimiz
Yarışmalar
Yazılarım
  Zamanlanmış Duyuru/Ödev Bulunmamaktadır...  
Akrabaya, yoksula ve yolda kalmış yolcuya haklarını ver, fakat saçıp savurma. Çünkü saçıp savuranlar şeytanların kardeşleridir. Şeytan ise Rabbine karşı çok nankörlük etmiştir.

İsrâ, 17/26-27
Sosyal Medya Hesabım Bulunmamaktadır. Bu nedenle başka platformlarda paylaşımım bulunmamaktadır.
Kişisel resim ve yazıları kullanmak yasaktır. Bunun dışındaki dersleri İsim ve Kaynak göstermek şartıyla kullanmak serbesttir.
 Aktif ziyaretçi : 2
 Bugün : 81
 Toplam : 2663870
Mustafa KARSLI - BiliÅŸim Teknolojileri Öğretmeni © 2008 - 2024  
Site Haritası

 

2