ALLAH (cc)'IN EN GÜZEL İSİMLERİ (ESMA-ÜL HÜSNA)
el - METİN

Çok sağlam, pek kuvvetli, güçlü

     ANASAYFA    |   BEN KİMİM?   |   GALERİ   |   ZİYARETÇİ DEFTERİ   |   İLETİŞİM      Her nefis ölümü tadacaktır. Sizi bir imtihan olarak hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ancak bize döndürüleceksiniz. - Enbiya-35

Action Script 3 ile HitTest Çarpma Olayı

Action Script 3 ile HitTest Çarpma Olayı
 + Yazıyı Büyüt    - Yazıyı Küçült           

Selamun Aleyküm, merhaba, bu dersimde flash action script 3 ile hittestobject fonksiyonunu anlatacağım. Bir nesne diğer bir nesneye değdiği anda mesaj verdireceğiz.

Flash programını açalım ve 1 adet daire çizip film klibi türünde sembole dönüştürüp, örnek adını top yapalım.

1 adet çizgi çizelim ve film klibi türünde sembole dönüştürüp, örnek adını duvar yapalım.

1 adet Metin aracı ile metin alanı çizelim, özelliklerden klasik metin ve dinamik metini seçelim. Örnek adını da durum yapalım. (Sistem yazıtipi kullanmadıysanız özelliklerdeki Göm butonu ile yazıtipini sahneye gömmeniz gerekmektedir.)

Zaman çizelgesinde 1.karede sağa tıklayarak Eylemler penceresini açalım. Aşağıdaki kodları yazalım:

1     import flash.events.Event;
2     top.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,calistir);
3     var deger:Number=0;
4     function calistir(islem:Event){
5           if(deger==0){
6               top.x=top.x+3;
7           }
8           if(top.hitTestObject(duvar)){
9               deger=1;
10              durum.text="TOP DUVARA ÇARPTI";
11          }
12     }

Yukarıdaki kodları açıklayacak olursak;

1.satırda, Olaylar kütüphanesi ekleniyor.

 2.satırda, top nesnesine olay ekleniyor. frame (zaman çizelgesindeki kare) aktif olduğunda calistir fonksiyonu çalışacak. Event.ENTER_FRAME kodu ile frame'e girildiğinde yani frame aktif olduğunda işlem yapacağız.

 3.satırda, Number türünde deger adında değeri 0 olan değişken tanımlıyoruz.

 4-12.satırda, calistir adında eylem fonksiyonu tanımlıyoruz.

 5,6,7.satırlarda, if yapısı ile deger değişkenini karşılaştırıyoruz deger değişkeni 0 ise top nesnesinin x koordinatını top.x=top.x+3; kodu ile 3 arttırıyor.

8,9,10,11.satırlarda, if yapısı içinde top.hitTestObject(duvar) kodu ile top nesnesinin duvar nesnesine dokunup dokunmadığı test ediliyor. Top nesnesi dokunmuşsa deger değişkeninin değeri 1 yapılıyor ve durum sembolümüze durum.text="TOP DUVARA ÇARPTI" mesaj veriliyor.

Kodları yazdıktan sonra Ctrl+Enter ile çalıştırabilirsiniz. Aşağıdan da uygulamayı görebilirsiniz. Uygulamada top duruyor ise çalıştığını görmek için sayfayı yenileyiniz.


DERSİN KAYDI :

Dersin yapılış videosunu da aşağıdan izleyebilirsiniz.

Yeni derslerde görüşmek üzere sağlıcakla kalınız...

Mustafa KARSLI    Kaynak: www.mustafakarsli.com

( 2544 ) kez okundu     -     02.05.2015    Tweetle     
Action Script 3 ile HitTest Çarpma Olayı, hittest, hittestobject, çarpma, actionscript, flash, grafik animasyon, enterframe, ENTER_FRAME, hitTestObject kullanımı, mustafa karslı
Ziyaretçi Yorumları
( 0 ) Yorum
Tümünü Göster
Yorum Ekle
Güvenliğiniz için iP adresiniz kaydedilmektedir. Herhangi bir Hukuki Dava ile karşılaşmamak için hakaret içeren sözler ve argo kelimeler kullanmayınız.
İsim
:
Yorum
:
En fazla 400 karakter
Şehir
:
E-Posta
:
E-Posta adresi Yayınlanmaz
(Güvenliğiniz için ip adresiniz (54.227.126.69) kaydedilecektir)
  Yeni Dersleri Takip etmek İstiyorum. Adresime E-Posta Gelmesini Onaylıyorum.
BENZER YAZILAR
Android
Bilgisayar Ağları
Bilişim Teknolojileri
C Sharp
Çalışmalar
Donanım
Fireworks
Flash - Action Script 3
HTML
JavaScript
Kişisel Gelişim
Okul Öncesi Etkinlik
PHP
Silverlight
Şanlı Tarihimiz
  Zamanlanmış Duyuru/Ödev Bulunmamaktadır...  
Kişisel resim ve yazıları kullanmak yasaktır. Bunun dışındaki dersleri İsim ve Kaynak göstermek şartıyla kullanmak serbesttir.
 Aktif ziyaretçi : 10
 Bugün : 643
 Toplam : 1323789
Mustafa KARSLI - Bilişim Teknolojileri Öğretmeni © 2008 - 2017  
Site Haritası

 

10