KeyboardEvent.KEY_DOWN : Klavyeden herhangi bir tuşa basılma anıdır.
KeyboardEvent.KEY_UP : Klavyeden basılan herhangi bir tuşun bırakılma anıdır.
Keyboard.UP : Klavyedeki yukarı yön tuÅŸudur. DiÄŸer tuÅŸlar da aynı mantıkla kullanılır.
Keyboard.DOWN : Klavyedeki aÅŸağı yön tuÅŸudur.
Keyboard.RIGHT : Klavyedeki saÄŸ yön tuÅŸudur.
Keyboard.LEFT : Klavyedeki sol yön tuÅŸudur.
Keyboard.A : Klavyedeki A tuşudur. Diğer tuşlar da aynı mantıkla kullanılır.
Yukarıdaki ifadeleri kullanacağımız için önce tanıyalım dedim.
Harekete başlamadan sahnenin koordinatlarını bilmemiz gerekmektedir.
Yukarıdaki sahne resmi çizdim inceleyecek olursak; beyaz alan sahnemizdir. Kırmızı ile iÅŸaretli alan ise ekranın baÅŸlangıç noktasıdır. Yani x ve y koordinatının sıfır olduÄŸu yerdir. Ekranın x koordinatı yatay düzlemidir. y koordinatı ise dikey düzlemdir.
Yukarıdaki bilgilere göre ekrandaki bir ÅŸekli; Kaynak: www.mustafakarsli.com
SaÄŸa hareket ettirmek için x koordinatını arttırmamız gerekmektedir.
Sola hareket ettirmek için x koordinatını azaltmamız gerekmektedir.
AÅŸağı hareket ettirmek için y koordinatını arttırmamız gerekmektedir.
Yukarı hareket ettirmek için y koordinatını azaltmamız gerekmektedir.
Bu bilgiler ışığında geçelim uygulamayı yapmaya.
Flashı açalım ve sahneye bir kare çizelim, film klibi türünde sembole dönüÅŸtürelim ve örnek adını kare yapalım.
Zaman çizelgesinde 1.kareye tıklayalım ve eylemler penceresini açıp aÅŸağıdaki kodları yazalım:
2,3,20.satırda, hareket isimli fonksiyon tanımlıyoruz. Fonsiyonun içindeislem:KeyboardEvent ile islem adında klavye olayları tanımlıyoruz. islem adını ben verdim. Burada hangi adı verirseniz fonsiyon içinde klavye komutlarını kullanmak için burada verdiÄŸiniz ismi kullanacaksınız.
4,5,6,7.satırda, if şart yapısı tanımlanıyor.
4.satırda, islem.keyCode ile klavyeden basılan tuÅŸ bilgisi alınıyor ve Keyboard.UP ile Yukarı yön tuÅŸu mu karşılaÅŸtırılıyor. Basılan tuÅŸ yukarı yön tuÅŸu ise 6.satırı yani parantez içini yapacak.
6.satırda, kare.y ile kare nesnemizin y koordinat bilgisi alınıyor. kare.y=kare.y-10; ile kare nesnesinin y koordinat değerini 10 piksel azaltıyoruz. Bu sayı size kalmış istediğini bir sayıyı yazabilirsiniz. Yani her yukarı tuşuna bastığımızda nesnenin y koordinatı 10 piksel azalıyor.
DiÄŸer yön tuÅŸları ile else if yapıları da aynı mantıkla yapılıyor.
8,9,10,11.satırda, 12,13,14,15.satırda, 16,17,18,19.satırda, else if şart yapıları tanımlanıyor. Yukarıdaki ile aynı mantık.
10.satırda, kare.y=kare.y+10; ile karenin y koordinatı 10 piksel arttırılıyor.
14.satırda,kare.x=kare.x-10; ile karenin x koordinatı 10 piksel azaltılıyor.
18.satırda, kare.x=kare.x+10; ile karenin x koordinatı 10 piksel arttırılıyor.
21.satırda,stage ifadesi çaışma alanımızı tanımlamaktadır. stage.addEventListener ifadesi ile Çalışma alanına olay ekliyoruz. Parantez içindeki KeyboardEvent.KEY_DOWN,hareket ifadesi ile klavyeden tuÅŸa basılma anına hareket fonksiyonunu çalıştırmasını tanımlıyoruz. Yani klavyeden herhangi bir tuÅŸa basıldığında hareket fonsiyonu çalışacaktır.
Yukarıdaki komutları yazıp Ctrl+Enter ile çalıştırabilirsiniz. AÅŸağıdanda uygulamayı deneyebilirsiniz.
DERSÄ°N KAYDI:
Dersin videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz.
Soru ve görüÅŸlerinizi aÅŸağıdaki yorum ekle bölümünden yazabilirsiniz. Yeni derslerde görüÅŸmek üzere saÄŸlıcakla kalınız.
Mustafa KARSLIKaynak: www.mustafakarsli.com
( 10136 ) kez okundu - 30.04.2015
Action Script 3 Klavye Yön Tuşları Kontrolü, as3, keyboardevent, keycode, keyboard.up, down, left, right, actionscript, flash, cs5, tuş kontrolü, yön tuşları, klavye kontrolü, klavye ile hareket ettirme, mustafa karslı
Ziyaretçi Yorumları
( 1 ) Yorum
esra - istanbul - 11.02.2016 14.46
Merhaba. Bir sorum olacaktı. En sağda bir nesne olsun solda da o kareden olsun kareyi yön tuşuyla sağ doğru hareket ettirip o nesneye çarptığında yani koordinatları aynı olduğunda çarptınız mesajını versin bunu nasıl yapabiliriz??
Allah'ım! Öfkenden rızana; cezandan affına sığınırım. Senden yine sana sığınırım. Sana övgüyü saymakla bitiremem. Sen kendini nasıl övdüysen öylesin.
Müslim, "Salât", 222
Sosyal Medya
Sosyal Medya Hesabım Bulunmamaktadır. Bu nedenle başka platformlarda paylaşımım bulunmamaktadır.
Kişisel resim ve yazıları kullanmak yasaktır. Bunun dışındaki dersleri İsim ve Kaynak göstermek şartıyla kullanmak serbesttir.
Aktif ziyaretçi
:
2
Bugün
:
43
Toplam
:
2724203
Mustafa KARSLI - Bilişim Teknolojileri Öğretmeni