ALLAH (cc)'IN EN GÜZEL İSİMLERİ (ESMA-ÜL HÜSNA)
el - METİN

Çok sağlam, pek kuvvetli, güçlü

     ANASAYFA    |   BEN KİMİM?   |   GALERİ   |   ZİYARETÇİ DEFTERİ   |   İLETİŞİM      Akrabaya, yoksula ve yolda kalmış yolcuya haklarını ver, fakat saçıp savurma. Çünkü saçıp savuranlar şeytanların kardeşleridir. Şeytan ise Rabbine karşı çok nankörlük etmiştir. - İsrâ, 17/26-27

NumericUpDown Kullanımı ve Özellikleri (C# Net)

NumericUpDown Kullanımı ve Özellikleri (C# Net)
 + Yazıyı Büyüt    - Yazıyı Küçült           

Numericupdown sayı arttırıp azaltmamızı sağlayan form elemanıdır. Örneğin yazı büyüklüğünü arttırmak istediğimizde kullanabileceğimiz nesnedir.

Araç kutusu içinden numericUpDown nesnesini forma alalım ve basit bir şekilde inceleyelim.

NumericUpDown Nesnesini Forma Ekleme

Numericupdown nesnesinin üzerine 1 kere tıkladığımızda properties (özellikler) penceresinden özelliklerin bazılarını inceleyecek olursak:

  • BackColor: Nesnenin arkaplan rengini değiştirmemizi sağlar.
  • Font: Nesnenin yazı tipini biçimlendirmemizi sağlar. Yazı tipi, boyutu, kalın, italik…
  • ForeColor: Nesnenin yazı rengini değiştirmemizi sağlar.
  • Increment: Nesnenin değerinin artış miktarının belirlendiği yerdir. Varsayılanı 1 dir.
  • Maximum: Nesnenin alabileceği en büyük değeri belirtir. Varsayılanı 100 dür.
  • Minimum: Nesnenin alabileceği en küçük değeri belirtir. Varsayılanı 0 dır.
  • ReadOnly: Nesneyi yalnızca okunabilir hale getirir. Nesne üzerinde işlem yapılamaz.
  • TabIndex: Nesneye tab tuşuna basarak kaçıncı sırada ulaşacağımızı belirtir.
  • TextAlign: Nesne içindeki yazıların sol, orta, sağ olarak hizalanmasını sağlar.
  • ThousandsSeperator: Nesne içindeki değerin binlik basamaklarda nokta ile ayrılmasını sağlar. 1.000, 23.500 gibi…
  • UpDownAlign: Nesne üzerindeki aşağı yukarı oklarının yerini belirtir. Sol yada sağ.
  • Value: Nesnenin o anki değerini belirtir.

Şimdi form üzerinde kod ile bu değerleri nasıl yazacağımıza gelelim:

Eklediğimiz nesne numericUpDown1 olsun.

numericUpDown1.Increment=3; (artış miktarını 3 yaptım)

numericUpDown1.Minimum=10; (en küçük değeri 10 yaptım)

numericUpDown1.Maximum=30; (en büyük değeri 30 yaptım)

label1.Text=Convert.ToString(numericUpDown1.Value); (değeri stringe çevirerek label1’e yazdırdım)

NumericUpDown nesnesi değeri decimal türünden tutarlar. Bu nedenle direk işlem yapılabilir. Ekrana ya da herhangi bir metinsel ifadeye yazdırılacak zaman yukarıdaki gibi stringe dönüştürülmesi gerekmektedir.

Konuyu bir örnekle inceleyelim:

Seçilen iki sayının çarpımını labele yazdıralım. Bunun için iki adet numericUpDown, 1 adet buton, 1 adet label ekleyelim. Butonun click olayına (tıklanmasına) aşağıdaki kodu yazalım:

label1.Text = Convert.ToString(numericUpDown1.Value * numericUpDown2.Value);

yukarıdaki kod ile numericupdown1 ile numericupdown2 nin değerlerini çarptırarak stringe çevirip label1 de yazdırıyoruz.

Programı çalıştırıp (f5) değerleri arttırarak butona tıkladığımızda işlemin sonucunu görebiliriz.

NumericUpDown Çarpma işlemi

Örnekler çoğaltılabilir. Basit olarak numericUpDown nesnesi bu şekilde kullanılmaktadır. Sorularınızı ve görüşlerinizi alttaki yorum ekle bölümünden yazabilirsiniz.

Tekrar görüşmek dileğiyle sağlıcakla kalınız.

Mustafa KARSLI   Kaynak: www.mustafakarsli.com

( 12016 ) kez okundu     -     13.02.2014    Tweetle     
NumericUpDown Kullanımı ve Özellikleri, numericupdown, value, increment, minimum, maximum, numericUpDown.Value, decimal, numericUpDown1.Increment, numericUpDown1.Maximum, c sharp, C# Net, C#.net, c#, csharp, numericupdown nesnesi, mustafa karslı
Ziyaretçi Yorumları
( 1 ) Yorum
Tümünü Göster
Emre ARGANA - Ankara - 11.11.2014 18.37
     Çok teşekkür ederim. Sizin öğrenciniz olmak isterdim. Öğrencileriniz çok şanslı. Yardımlarınız için sağolun.

Yorum Ekle
Güvenliğiniz için iP adresiniz kaydedilmektedir. Herhangi bir Hukuki Dava ile karşılaşmamak için hakaret içeren sözler ve argo kelimeler kullanmayınız.
İsim
:
Yorum
:
En fazla 400 karakter
Şehir
:
E-Posta
:
E-Posta adresi Yayınlanmaz
(Güvenliğiniz için ip adresiniz (54.90.92.204) kaydedilecektir)
  Yeni Dersleri Takip etmek İstiyorum. Adresime E-Posta Gelmesini Onaylıyorum.
BENZER YAZILAR
Android
Bilgisayar Ağları
Bilişim Teknolojileri
C Sharp
Çalışmalar
Donanım
Fireworks
Flash - Action Script 3
HTML
JavaScript
Kişisel Gelişim
Okul Öncesi Etkinlik
PHP
Silverlight
Şanlı Tarihimiz
  Zamanlanmış Duyuru/Ödev Bulunmamaktadır...  
Kişisel resim ve yazıları kullanmak yasaktır. Bunun dışındaki dersleri İsim ve Kaynak göstermek şartıyla kullanmak serbesttir.
 Aktif ziyaretçi : 7
 Bugün : 1008
 Toplam : 1324154
Mustafa KARSLI - Bilişim Teknolojileri Öğretmeni © 2008 - 2017  
Site Haritası

 

7